Vandaag of morgen. - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Theroorfamily - WaarBenJij.nu Vandaag of morgen. - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Theroorfamily - WaarBenJij.nu

Vandaag of morgen.

Door: Harry

23 Augustus 2016 | Canada, Vancouver

Het is vandaag 22 augustus. Op onze reispapieren staat dat het de dag van terug gaan is. Omdat we rekening houden met een volle ferry naar het vaste land, staan we rond 6 uur op. Het meeste is ingepakt dus hebben we daar weinig werk van. Nog even een paar laatste zaken inpakken en vervolgens de controle door het huis of we niets zijn vergeten. We hebben alles. De kat van de buren heeft nog een halve rat op veranda achtergelaten. Een akelig gezicht wat we maar laten voor wat het is maar wel even aan de huiseigenaar melden. We nemen tevens afscheid van elkaar en bedanken ze voor de gastvrijheid.
Tegen 7 uur gaan we op pad. Als we bijna bij de veerboot zijn staat op grote borden te lezen dat de boot 58% is gevuld. Het geeft ons de goede hoop al meteen mee te kunnen. Dat blijkt ook zo te zijn. Rond 8 uur vertrekken we richting the main land. Veel vroeger dan verwacht maar dat is een goed gevoel.
Tegen 9.30 uur zijn we in Tsawwassen en kunnen richting Vancouver rijden. Een stukje van 33 kilometer. We hebben tijd zat dus besluiten we nog even naar het huis te gaan waar we de eerste drie dagen van onze vakantie waren. De huiseigenaar Lara hadden we toen niet gezien omdat ze in Oost Canada zat met haar gezin. Deze keer was ze thuis en het was een leuke ontmoeting. We werden meteen binnen gevraagd en zatel al snel aan de koffie met koek. Het bleek dat wij tot nu toe de enige huursers waren van dat huis. Het was haar goed bevallen en ze vraagt ons om contact te houden.
We gaan na een uurtje richting de autoverhuur om de auto in te leveren om vervolgens naar de luchthaven te gaan. We hebben alle tijd op het vliegveld en kunnen daardoor dan ook rustigaan alles bekijken. Eind van de middag staan we startklaar voor vertrek. Enig vertraging in vertrektijd blijkt al snel. We gaan bijna een half uur later, om 19.00 uur, richting Duitsland.
Ondanks het latere vertrek komen we ongeveer op de geplande tijd aan. De overstap naar Amsterdam geeft ons 55 minuten de tijd. De paspoort controle duurt erg lang waardoor het toch nog haasten wordt. Met een bus komen we bij ons vliegtuig die ons op 15.00 uur richting AMS brengt. De vlucht is voorspoedig waardoor we even over 16.30 uur op Schiphol richting de bagage lopen. De bagageband loopt al als we er zijn en 2 van de vier stuks bagage is al op de band. De derde volgt snel maar de vierde wil maar niet komen. Deze blijkt uiteindelijk nog in Munchen te liggen. Na wat aangifte papieren te hebben ingvuld is de afspraak dat de koffer wordt nagestuurd naar Veendam. Gelukkig was de inhoud nu niet nodig gezien het feit dat er voornamelijk jassen in zaten. De komende dagen in Nederland wordt het toch bijzonder warm. Een warmte de we goed kennen. Of de nachten net zo koel zijn als in Victoria, betwijfelen we.
Als we de luchthaven kunnen verlaten bellen we de taxi van autohotel om ons naar onze auto te brengen Deze blijkt al aanwezig te zijn dus kunnen we meteen mee. Rond 18.30 richting Veendam. Wel is het moeilijk om ons voor te stellen dat we niet vanmorgen maar gisteren zijn vertrokken. Het is inmiddels dinsdag 23 augustus. De nacht in het vliegtuig was een korte periode van nog geen twee uurtjes rechts donker en links licht.
Al met al kunnen we terugkijken op een geweldige vakantie met heel veel belevenissen en mooie herinneringen. Johan moet het een poosje zonder Empress en Craigdarroch doen, Vincent zonder een dubble Big Mac en Richard zal de A&W missen. We heben gelukkig allemaal de verslagen van elke dag van deze vakantie nog om nog eens terug te lezen en herinneringen op te halen.

• 24 Augustus 2016 - 16:50

Mirjam:

Fijn dat jullie goed thuis gekomen zijn en dat jullie het zo naar je zin hebben gehad. Het was leuk de reisverslagen te lezen.

Liefs Erik en Mirjam

• 24 Augustus 2016 - 23:14

Dank voor jullie bericht. Mooi dat jullie het leuk vonden een beetje mee te reizen.