Oost west - Reisverslag uit Port Alberni, Canada van Theroorfamily - WaarBenJij.nu Oost west - Reisverslag uit Port Alberni, Canada van Theroorfamily - WaarBenJij.nu

Oost west

Door: Harry

10 Augustus 2016 | Canada, Port Alberni

Vanmorgen zijn we begonnen met bacon and eggs. Een goed begin van de dag. We gaan tegen negen uur richting Port Alberni. Dit ligt richting de westkant van het eiland. Het is dicht bij het water maar nog wel een heel eind van het uiterste westen af. Tofino legt wel helemaal aan de west kust maar dan moet je wel 160 kilometer verder. In Port Alberni bekijken we de haven met al z'n bootjes. Een bezig stadje die o.a. Van toerisme en visserij leeft. Na een sanitaire stop en een hot coco gaan we nogmaals naar Cathedral Grove. Gisteren hebben we de ene helft gezien en vandaag doen we de andere. Indrukwekkend groot en vooral heel hoog. De dikste boom is een belangrijk fotografeer punt waar een lange rij wachtenden staan.
Na dat we het bos hebben verlaten gaan we een lunch halen in Parksville. Aansluitend lopen we lang de oceaan en genieten van het brandende zonnetje. Zo'n 25 graden is heerlijk al hoewel de plaatselijke bewoners allemaal aangeven dat ze de zomer erg koel vinden. Een schril contrast met wat Nederland op dit moment te bieden heeft.
De tweede helft van de middag gaan we naar huis. Even rustig aan doen en ons voor bereiden op het avond eten. De buurvrouw heeft een kunst atelier en schildert werkelijk prachtig. De diverse landschappen zet ze bijzonder karakteristiek op het doek. We kopen een paar reproducties. Grote doeken zijn we mooi maar te prijzig en niet goed in een koffer mee te nemen.
Na het avondeten gaan we nog wat aan de kust kijken en genieten van het mooie landschap. Veel leven aan de kust dicht bij het water. Krabbetjes en diverse insecten hebben het nog druk op de avond. Het is eb waardoor we redelijk ver van de kust af kunnen lopen.
Rond 8 PM zijn we weer terug en drinken wat koffie. Na een drukke dag met de nodige indrukken wordt het tijd weer wat tot rust te komen. Een mooie dag met bijzondere ontmoetingen en sfeervolle elementen die het Canadese landschap zo kenmerken.