Nog zoveel te doen en te zien. - Reisverslag uit Victoria, Canada van Theroorfamily - WaarBenJij.nu Nog zoveel te doen en te zien. - Reisverslag uit Victoria, Canada van Theroorfamily - WaarBenJij.nu

Nog zoveel te doen en te zien.

Door: Harry

19 Augustus 2016 | Canada, Victoria

Het naderende einde van onze vakantie wordt steeds duidelijker. Wat moeten we nog doen, wat willen we nog graag? Kortom keuzes maken en de dag niet verlummelen. Op tijd naar downtown Victoria BC voor de laatste souveniers. Tegen 11.00 uur naar huis om de rest te halen. Met z'n allen eerst wat eten buiten de deur. We zijn het helemaal gewend dat zelf koken niet nodig is. Nog een paar daagjes en het harde leven zal ook op dat gebied weer normale vormen aannemen. Nadat we gegeten hebben, waarbij een food court erg handig is omdat ieder kan kiezen wat hij maar wil en er niet alleen keuze is uit heel veel gerechten maar ook zitten er zo'n 10 restaurants onder 1 dak wat de keuze nog uitgebreider maakt, gaan we via huis weer de stad in.
Tegen 2PM zijn we bij het parlementsgebouw. We doen een toer door het gebouw waarbij we onze eigen gids zijn. Dit kan en is mogelijk dankzij beschikbare instructies en informatiebrochures. Na ruim een uur te hebben gekeken en ondertussen foto's en film gemaakt, gaan we weer naar buiten. De middag temperatuur is ook vandaag boven normaal. De 34 graden wordt gemakkelijk gehaald. We besluiten om naar Fishermans Wharf te gaan. Zo'n 10 minuten lopen van het centrum. Het is echter ook mogelijk om met de water taxi, de zgn. H2O taxi te gaan. We besluiten een enkele reis te nemen. Het duurt ongeveer 2 minuten voordat we kunnen vertrekken. Een leuke tocht waarbij de Inner Harbour vanaf de andere kant kan worden bekeken. Fishermans Wharf is kleurrijk en vol geuren van diverse gerechten. Er lopen allerlei mensen rond en de sfeer is er gemoedelijk. Tot onze verbazing zien we een otter zwemmen. Ook is een zeehond regelmatig bij de steiger te zien. De kinderen proberen met visstaartjes de dieren te lokken. Dat lukt ze prima.
's Avonds eten we thuis een broodje. Tegen 7.00 PM gaan we naar Uptown in Victoria. Een nieuw winkelgebied vol leuke winkeltjes. Ook de Walmart en Best Buy zijn grote publiekstrekkers. Nadat we bij Uptown hebben gezien wat we willen, gaan we nog even naar het hart van Victoria en lopen nog even langs de plek waar we vanmiddag de otter en de zeehond hebben gezien. De dieren zijn weg en lijken voorlopig zich niet te willen laten zien.
Nog wat foto's van typisch Victoriaanse huizen. 's Middags een aantal in volle zon en 's avonds met leuke verlichting.
Rond 21.30 uur zijn we weer thuis en komen even bij van de drukke dag.
We hebben in elk geval alle souveniers die we willen en de dag heeft veel gelegenheid geboden foto's te maken, wat we ook hebben gedaan.