Emoties - Reisverslag uit Parksville, Canada van Theroorfamily - WaarBenJij.nu Emoties - Reisverslag uit Parksville, Canada van Theroorfamily - WaarBenJij.nu

Emoties

18 Augustus 2016 | Canada, Parksville

Vandaag een dag waarin de emotie een belangrijke rol heeft gespeeld. We hadden vorige week donderdag afgesproken om vandaag nog eenmaal naar onze tante in Parksville te gaan. Een dagje van Victoria naar Parksville is goed te doen. De twee uur durende route leidt langs de prachtige Malahat drive. Een bijzonder fenomeen waarin je over zee naar de overkant kijkt, het land ziet, maar dat is het zelfde eiland als van waaraf je kijkt. Malahat is een enorme inham die door de oceaan in Vancouver Island is ingesleten. Altijd mooi om even te kijken en een paar foto's te maken.
De dag bij tante Theda was ontspannen en leuk. Gelukkig was het hele huis voorzien van prima airconditioning aangezien het vandaag een extreem warme dag was. De thermometer stond vanmiddag ruim boven de 30 graden Celsius. We hebben een heerlijke lunch gehad, veel gepraat over vroegen en een spelletje Mens erger je niet gespeeld. Eind van de middag hebben we met elkaar gegeten in een family restaurant. Na het eten nog even naar het huis van tante en dan komt het onvermijdelijke, namelijk afscheid nemen. Een moeilijk moment waarbij tot ziens wordt uitgesproken maar er twijfel is of dit letterlijk gaat gebeuren.
Naast dit emotioneel moment is er nog een emotie. We weten dat het vandaag 18 augustus is. Een bijzondere dag voor een hele lieve vriendin van ons. Vandaag hadden we niet de kans om daar naar haar toe enig aandacht aan te besteden maar vergeten zijn we het zeker niet. Om die reden en omdat we het belangrijk vinden dit te blijven herdenken benoemen we het in ons verslag.
Vanavond hebben we nog even bij Tillicum Mall in Victoria gekeken en tot slot de racoons bij ons achter het huis gade geslagen. 4 stuks waarvan een paar jongen met moeder. De racoons eten graag het kattenvoer van de buren. Een leuk gezicht. Ook de eekhoorns die zowel in de bomen zitten als over de elektriciteitskabels lopen is een mooi schouwspel. Samen met de hummingbirds en de herten is het een levendige geheel zo midden in de stad.
De avond is bijna aan z'n eind en morgen zien we wel weer wat de dag ons zal brengen.

• 19 Augustus 2016 - 09:46

Louise Den Besten:

Fijn, dat het jullie goed gaat en dat de reis zo mooi is. Dank, dat jullie zo lief aan Guus gedacht hebben!
    Tot gauw! ( Helaas voor jullie....)