The prince of Whales - Reisverslag uit Victoria, Canada van Theroorfamily - WaarBenJij.nu The prince of Whales - Reisverslag uit Victoria, Canada van Theroorfamily - WaarBenJij.nu

The prince of Whales

17 Augustus 2016 | Canada, Victoria

In alle vroegte staan we op om naar Smitys in Sidney te gaan voor een original pancakes with syrup. Sidney klinkt verder weg dan dat het vanuit Victoria is. Zo'n 20 kilometer ten noorden van de stad. Sidney staat bekend om de vele boekwinkels. Het is prachtig gelegen aan zee en ligt op Central Saanich.
Tegen 8.30 uur gaan we richting de Whale watch. De verwachting was om rond 9.30 uur te vertrekken richting de oceaan. Aangezien de boot al tot 10.30 uur was vol geboekt werd het vertrek later. Daarnaast was er een mogelijkheid om met een comfortabele boot te gaan varen. Deze vertrekt om 12.15 uur. Gezien het feit dat je daarmee beter uit komt met etenstijd, wordt gekozen voor de boot van 12.15 uur. Het geeft ons de ruimte om nog even een poosje de stad in te gaan. Richard vindt de A-Ford van 1928 die door Gouvermentstreet rijdt erg leuk.
Vincent en ik gaan niet mee met de whale watch, Diana, Johan en Richard wel. De whales zitten wat verder weg waardoor er anderhalf uur moet worden gevaren. 6 killer whales laten zich vanmiddag zien. Een spectaculair gezicht wat je als mens wel klein maakt.
Vincent en ik gaan nog wat door de stad, eten een heerlijk gerecht uit Shanghai en halen een Zippo aansteker bij de legerdump voor een kameraad van Vincent.
Tegen 15.15 uur zijn Diana, Johan en Richard terug. Vrolijke gezichten verraden een fijne middag.
We gaan naar huis om ons voor te bereiden op de visite. De huiseigenaren komen op ons verzoek vanavond op visite. Sheila is te druk voor haar werk maar Ed komt wel langs. We praten over van alles en nog wat. Na een gezellige avond wordt het tijd om ons klaar te maken voor morgen. Ook morgen staan we weer wat vroeger op omdat er weer een druk programma staat te wachten.