Cultuur snuiven. - Reisverslag uit Victoria, Canada van Theroorfamily - WaarBenJij.nu Cultuur snuiven. - Reisverslag uit Victoria, Canada van Theroorfamily - WaarBenJij.nu

Cultuur snuiven.

16 Augustus 2016 | Canada, Victoria

Vanmorgen een rustige start. Gisteravond werd het laat voor Richard waardoor een goede nachtrust even nodig was.
Diana en ik gaan eerst even langs de Ford dealer om wat onderdelen te halen voor de Mustang. Een door lock striker bolt is na 38 jaar intensief gebruik niet meer wat het wezen moet. Glen Oak Ford heeft het niet meer en ook Suburban Motors heeft geen voorraad meer voor onderdelen van deze leeftijd. Bestellen kan wel maar gaat 6 werkdagen duren. Gelukkig heeft zowel Key2 als Lordco enig voorraad. Voor 21 dollar kunnen we de deur weer netjes dicht laten vallen. Diana koopt nog wel een cap met een Mustang er op.
Met het gezin gaan we eerst naar Chinatown. Onder de poort door naar binnen en dan de bijzondere winkeltjes, de vele onbekende artikelen en de nadrukkelijke geur van kruiden en specerijen ontdekken. Na wat te hebben rond gekeken gaan we bij restaurant Shanghai City ons middag eten halen. Chow Mein, gebakken rijst, diverse groentes en vlees in de lekkerste sausen vullen de tafel. Vincent is bijzonder handig met de chop sticks. Zelfs rijst en erwtjes gaat hem gemakkelijk af om op te pakken.
Nadat we hebben gegeten gaan we naar het Provinciaal museum. Dit prachtig museum is een must. De Jongens zijn onder de indruk van de manier hoe het allemaal is gemaakt. Op de tweede verdieping loop je over een klinkerweg, zie je de trein vertrekken en kan je winkels en het hotel in. Ook lopen we in het bos met zicht over zee waarbij je de golfen ziet binnen komen met echt water. De visafslag is levens echt en de kolenmijn is compleet met geluid en geur.
Natuurlijk is er heel veel te zien en te lezen over de Native People. Totempalen, kleding woningen en vooral hun buitenleven vullen de hallen die aan dit onderwerp zijn besteed.
Tot slot is er veel te zien over de mammoet, de historie van de prehistorische wereld en de veranderingen die door de eeuwen hebben plaats gevonden op het gebied van de flora en fauna.
Tegen 17.00 uur gaan we het museum verlaten. Nog even wat postzegels kopen om wat kaartjes te kunnen versturen.
's Avonds gaan we nog even langs een mooi uitkijkpunt bij Gonzales Bay. Een paar foto's gemaakt en vervolgens weer in de auto. Onderweg de nodige herten gezien. De dieren komen gemakkelijk in de stad en zijn veel te zien in tuinen. Zolang ze maar niet op straat komen. Helaas doen ze dat wel dus kijken we goed uit.
Nadat we terug zijn nemen we nog wat ijs en maken we plannen voor de volgende dag. We gaan morgen in elk geval vroeg op pad om een stukje Canadese traditie te ervaren.