A sunny Sunday. - Reisverslag uit Victoria, Canada van Theroorfamily - WaarBenJij.nu A sunny Sunday. - Reisverslag uit Victoria, Canada van Theroorfamily - WaarBenJij.nu

A sunny Sunday.

14 Augustus 2016 | Canada, Victoria

Vanmorgen had Johan al vroeg het plan om foto's van Craigdarrock te maken. Een prachtig gebouw ontworpen en laten bouwen door Robert Dunsmuir. Met enig verbazing vroeg ik me al af waarom Johan met dit prachtig zomers weer een lange broek aan had. Eenmaal bij het historische pand snapte ik de bedoeling. "Papa, wil jij mij voor Craigdarrock op de foto zetten?" Gewapend met wit overhemd en vest staat Johan er chic op. Aangezien de klok om 8.38 uur al weer 24 graden Celsius aangeeft, verruilt Johan de lange broek bij thuiskomst snel voor een korte. Vandaag een wat rustige dag. Een beetje wasgoed verwerken en vooral rustig de ochtend door met wat zitten op het terras. Vanaf het terras zien we de zee. Ook zien we zo af en toe een Kolibrie zich te goed doen aan zoete bloemetjes.
Na het middageten gaan we een stukje rondrijden. Wat bijzonder plaatsen in Victoria bezoeken, Mount Douglas op en de vorige huizen van tante Theda, toen ze nog in Victoria woonden, bekijken en tot slot nog ergens wat drinken. Tim Hortons is dan een prima keuze voor lekkere koffie met een gevarieerde voorraad donuts. De Chocolat dip krijgt de voorkeur.
's Avonds lopen we een stukje in de omgeving waar we wonen. Een prachtig park, met de naam Esquimalt Gorge Park op ongeveer 100 meter afstand van ons huis, is een mooie bestemming. Een heerlijke temperatuur na een warme dag maakt het rondlopen tot een groot plezier.
Eenmaal thuis gekomen nemen we nog wat te drinken en bereiden ons voor op de dag van morgen. Wat gaan we doen is daarbij de belangrijkste vraag.