World famous - Reisverslag uit Victoria, Canada van Theroorfamily - WaarBenJij.nu World famous - Reisverslag uit Victoria, Canada van Theroorfamily - WaarBenJij.nu

World famous

13 Augustus 2016 | Canada, Victoria

Vandaag een volle dag. Op tijd aan het ontbijt en dan met iedereen naar downtown Victoria. Zoals meestal zijn er vroeg in de ochtend nog wat wolken maar rond de klok van 10 uur verdwijnen die en is er alleen nog een strak blauwe lucht.
Voor de jongens een mooie ervaring om zowel Thunderbird Park, Inner Harbour als the Empress nu eens niet van het plaatje te bekijken maar in 'real time'.
We bekijken al wat souveniertjes in de diverse winkeltjes. Ook gaan we nog even langs bij de tourist Information. Na een tijdje door de stad te hebben gelopen, hebben we een ijsje genomen om af te koelen. De temperatuur staat rond 11.30 uur al wel op 27 graden. We stellen voor om naar de food court in The Bay te gaan. Vincent geeft de voorkeur aan Mayfair omdat hij daar bijzondere Pokemons kan vinden. Aangezien het relatief dicht bij is gaan we Vincent's voorkeur honoreren. Na wat Vietnamees eten voor Diana en mij te hebben gehad, de jongens iets van A&W, gaan we om 14.00 uur via ons huis naar de Wereld beroemde Butchart Gardens. Werkelijk onvoorstelbaar zo mooi. 's Avonds beluisteren we de band Broken Strings en rond de klok van 21.15 uur start het vuurwerk. Ruim een half uur de prachtigste vuurfiguren in diverse kleuren. Indrukwekkend. Als we dan nog de prachtig verlichte tuinen bekijken, worden we daar wel een beetje stil van. Foto's kunnen deze beleving niet goed vastleggen. Echt iets om zelf te moeten zien.
Om 23.00 uur zijn we vol indrukken en met een tevreden gevoel weer thuis.
Een mooie zaterdag in Victoria.

• 15 Augustus 2016 - 18:39

Mirjam Oosting:

Wederom weer een prachtige reportage. Leuk om jullie vakantie zo te volgen. Alleen jammer dat ik de foto's niet kan bekijken bij dit verslag. Alleen de eerste drie kan ik aanklikken, de rest pakt ie niet. Misschien zie ik ze nog wel als jullie weer thuis zijn. Fijne tijd nog verder daar in Canada.

Groetjes Mirjam en ook van Erik natuurlijk