Gefeliciteerd - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Theroorfamily - WaarBenJij.nu Gefeliciteerd - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Theroorfamily - WaarBenJij.nu

Gefeliciteerd

Door: Harry

11 Augustus 2016 | Canada, Nanaimo

Vandaag 11 augustus is tante Theda jarig. Ze viert haar 88ste verjaardag en heeft ons uitgenodigd om samen te gaan uit eten. Ze heeft al op tijd een chocolade taart gebakken. De ochtend zijn we nog eerst thuis. We zijn vanuit het huis naar de oceaan gelopen. We zitten aan de kust dus in nog geen 5 minuten zijn we aan het water. Het zal vandaag een warme dag worden met temperaturen van 30 graden of meer. Luchtige kleding is dan ook het beste. Een mooi stukje natuur zo aan zee. Op de achtergrond de Rocky Mountens en daarvoor een stukje Gulf Islands. Denman Island ligt 10 minuten varen van Fanny Bay af. Een bijzonder eiland met een stukje geschiedenis van de Fable Cottage. Dit bijzondere huis is in Victoria gebouwd en jaren bewoont. Echter kwamen de toeristen met honderden tegelijk in de tuin kijken waardoor er niet meer in te wonen was. Op een nacht is het huis weggehaald. Jaren lang was onbekend wat er was gebeurd en waar het naartoe is gegaan. Een paar jaar geleden werd duidelijk dat Wes Ritter het heeft gekocht en weer heeft opgebouwd op Denman Island.
Tegen 12.30 uur gaan we naar Parksville. We worden verwelkomt met taart en koffie. Nadat ook John en Susan aanwezig zijn praten we over van alles en nog wat. Tegen 16.00 uur gaan we richting Nanaimo. Het buffet restaurant heet Hong Kong en staat aan de Baron Road.
Een heerlijk buffet met heel veel keuzes. Ieder doet zich te goed aan al dat lekkers. De aandacht wordt getrokken door een van de gasten met een bijzonder opvallende neus. Iets wat lang zal bij blijven.
Als we weer terug zijn in Parksville krijgen we koffie en wordt er een spelletje Mens erger je niet gespeeld. Een leuke dag, veel gelachen en zoals altijd komt aan alles een eind. Op weg naar huis kijken we naar de vallende sterren. Komende nacht zullen er vele te zien zijn.
Vanavond de laatste avond in dit huis. Morgen gaan we weer inpakken en richting Victoria. Een beetje jammer om dit prachtige huis te verlaten maar we verheugen ons ook op alles wat Victoria te bieden heeft. Een van de lng gekoesterde wensen van Johan.

• 16 Augustus 2016 - 10:26

Ria Lenting :

Hallo familie.
    Volgens mij hebben jullie de vakantie van je leven.
    Het is daar ja zo fantastisch mooi.
    Schitterend. Vind het erg leuk om te bekijken. Heb van Louky het adres gekregen om efffe te zien waar jullie verblijven Prachtige foto's en mooie verslagen van de reis.
    Het is een prachtig land. En ook nog op familie bezoek, bij Theda.
    Ik wens jullie nog een heel fijn verblijf daar en genieten hè.
    Ik blijf het volgen nu.